Medytacja jako sposób na zdrowie

medytacja

Medytacja wielu z nas kojarzy się z odprężeniem, relaksem i wyciszeniem. To bardzo przyjemna forma odpoczynku i chwilowego oderwania się od codzienności. Nie bez powodu też, medytacja ma swoje drugie, bardziej magiczne oblicze. Poznanie jej zasad jest bardzo przyjemną formą wyciszenia, pozwala się zrelaksować i odstresować. I właśnie dlatego jest to dziedzina coraz szerzej rozpowszechniana i praktykowana na różnych zajęciach.

Czemu służy medytacja?

Medytacja (zobacz tutaj) jest sztuką, którą można uprawiać na wiele różnych sposobów, jednak bez względu na wybrane techniki, ma ona jeden cel: medytacja ma prowadzić do odprężenia fizycznego i psychicznego. Co więcej, stan medytacyjny opisywany jest jako stan wysokiej podatności, otwartości i kreatywności. W trakcie medytacji wszystkie zachodzące w organizmie procesy fizyczne ulegają zwolnieniu. Świadomość i podświadomość zaczynają działać razem poprzez projektowanie obrazu (celu medytacji) na tzw. receptywne i kreatywne energię umysłu. Wizje pojawiające się w medytacji opierają się na obrazach, a nie na słowach. Cały ten proces przypomina niejako śnienie na jawie. Stan ten jest wręcz magiczny. Medytacja uznawana jest za stan organizmu, który jest dla niego zupełnie nieszkodliwy i normalny, choć należy też podkreślić, że jest to stan rzadko spotykany. Różnego rodzaju zmiany w świadomości zachodzą u ludzi codziennie (np. podczas snu) i są one niezbędne do utrzymania zdrowia psychicznego.

medytacja

Jak przygotować się do medytacji?

Medytacja wytwarza w organizmie pozytywne uczucia, spokój, a według badań codzienna godzinna medytacja zmniejsza zachorowalność na różne choroby nawet o 80-90 procent. Medytacja ma sprzyjać uporządkowaniu myśli, wyciszeniu i odreagowaniu stresu, co w konsekwencji bardzo poprawia jakość naszego życia (głównie osób zapracowanych, z nałogami, mocno stresujących się codziennymi zadaniami). By z medytacji czerpać jak najwięcej, należy się do niej odpowiednio przygotować. Jedną z najważniejszych rzeczy jest znalezienie odpowiedniego miejsca. Miejsce do medytacji musi być spokojne, najlepiej odosobnione, by w trakcie niej nikt nagle nie wtargnął do danego pomieszczenia, przerywając tym samym nasz spokój. Pozycja do medytacji musi być wygodna, swobodna. Nie krzyżuje się w niej nóg ani ramion (jest to bardzo częsty błąd popełniany przez osoby niezorientowane w temacie). Bardzo ważne jest, aby znaleźć idealną dla siebie pozycję, ponieważ pozostaniemy w niej przez co najmniej pół godziny.

Wydłużając czas medytacji, po regularnym jej praktykowaniu, już po kilku sesjach zauważymy poprawę samopoczucia i nastawienia do świata.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *